Selasa, 10 Ogos 2010

RAMADHAN KAREEM




Ramadhan kareem
kami menantikan dirimu..

Ramadhan datang lagi.
Azam ditanam tuk memperbaiki diri ini lebih baik dari tahun lepas..
aku rasa kesal.... menyelubungi diriku
bila ingat tahun-tahun lepas bagai 'mensia-siakan' Ramadhan
takutnya, perkara itu berulang kembali..
aku inginkan ramadan kali ini lebih baik dari tahun lalu

ku mengharapkan ramadan kali ini penuh makna
agar dapat ku lalui dgn sempurna...

Rasulullah SAW pernah bersabda: ada orang berpuasa tetapi tiada baginya pahala, yang ada baginya hanyalah lapar dah dahaga.

ya Allah .. nauzubillah.. takutnya..
aku tak nak termasuk dalam golongan itu..

sepatutnya aku meyambut ramadan kali ini dgn meriah,,
Ya! aku perlu lakukannya..
aku perlu menghiasi Ramadan kali ini dengan pelbagai ibadah
baca alquran, zikir, tarawih, solat sunat,qiam.. and so on

moga-moga keberkatan, ketenangan dan keindahan ramadan
hinggap pada diriku ini.
mudah-mudahan keampunan(magfirah) Allah juga dapat ku kecapi

*... Jomlah kita sama-sama mengimarahkan RAMADAN...*

RAMADAN, pesta Ibadah Umat Islam




Tiada ulasan:

Catat Ulasan