Ahad, 5 September 2010

penghinaan terhadap islam...

YaAllah... umat Islam semakin tertindas...bantulah kami ya Allah...

Kasut oh kasut....














Peh... ini satu penghinaan...




Patung yang dipamerkan secara jelas menghina Islam, pada satu pameran seni antarabangsa ke 29 yang diadakan di Madrid, Spanyol.
Patung yang dipamerkan itu sedang menggambarkan tiga orang tokoh agama yang berbeza. Patung yang menggambarkan seorang muslim yang memakai kopiah sedang sujud, di atasnya seorang paderi kristian yang sedang berlutut dan seorang lagi pemimpin Yahudi sedang berdiri di atas bahu seorang paderi.
Pemeran patung kontroversi itu dirancang oleh seorang artis berasal dari Spanyol, Eugenio Mirno. Seni patung itu diberinama "tangga ke langit".
Pameran seni itu mendapat kecaman dari banyak pihak, termasuk orang-orang Yahudi.

"Patung itu seolah-olah menggambarkan bahawa orang-orang Yahudi itu lebih berkuasa dan tinggi tarafnya dari orang-orang Islam.
Ini menimbulkan kemarahan Umat Islam yang melihat pameran tersebut dan mempersoalkan, apakah ia (patung yang disimbolkan seorang Muslim) itu benar muslim atau Yahudi?
Sementara itu, pereka patung tersebut, Eugenio Mirno, menafikan patung itu bertujuan untuk menghina Umat Islam. Menurutnya, patung itu dibuat hanya untuk menggambarkan Islam dan Kristian sedang berusaha keras bersama-sama untuk sampai kepada Tuhan.
Walaupun patung tersebut menimbulkan kontroversi, tapi ternyata patung itu telah terjual dengan harga 50,000 euro bersamaan dengan 68,500 USD.

Bukan itu sahaja..

kita biasa melihat di negara BARAT bahawa tandas lelaki dilengkapi panorama indah iaitu gambar model-model seksi yang separuh terlanjang..tapi ini lain pula jadinya>...
sasaran mereka menjadikan arca seolah-0lah wanita islam yang bertudung melekat pada tandas lelaki>>>>






Ade lagi yg menyedihkan..














BOIKOT JOM...
hahah.. melekek-lekek ketawa tengok iklan minuman bergas cocacola...' gerrr' kononnyelah...peminun akan bergegar satu badan bile minum minuman ini.. ntahla.. aku pun tak paham ape mesej yg cuba disampaikan... lampi sekejap..

tau tak di sebalik tulisan COCA COLA, minuman yg bergas ni...

saya dapat tahu pun masa saya berada di ting. 1...masa tu seorang mira (bukan nama sebenar) membeli'nya' di kantin sekolah.. saya bersama Aqilah (identiti sebenar dirahsiakan) pergi ke kantin juga pada waktu itu... bila qila melihat mira membeli air itu,,, dia menarik saya.. dia pun bagitau tentang tulisan minuman ni.. saya pun mengiakannya, dia pun berkata, "jom kita mintak botol air tu... lepas dia habis minum",.. bile nampak botol tu kosong je, cepat2 kami meminta botol tu.. betullah ade perkataan la muhammad la mekah.. edisi bahasa arab.. yg bermaksud tiada muhammad, tiada mekah..
sejak itu saya saya tidak membeli minuman ini....

macam mana nak tengok??
amik botol coca cola yg sepah-sepah kat tengah jalan,( dari bersepah baik kite pungut: menjamin kebersihan negara) tanggalkan 'plastik' cocacola yg melilit pada botol tu.. terbalikkan.. dan perhatikan betul2 dari belakang plastik itu... ade org lebih selesa melihatnya melalui cermin.. it's up to you!..

hah! ni gambar yg lebih jelas .... nampak tak??




Ini adalah petikan di antara iklan iklan 'Coke' yang di terbitkan di Eropah.
Biadap sungguh mereka MEMPERSENDAKAN Islam.
Masih Nak Minum
COCA COLA Lagi Ke….?




*mase raye ni mesti ramai yg beli minuman bergas tuk hidanagn tetamu.. mudahlah katakan..
ingat jgn beli beli cocacola, gunakan Radix = HPA

p/s hati-hati ya!
...................................


* Hakikatnya, terlalu banyak penghinaan yang dilakukan oleh orang- orang Kafir terhadap Islam. Mereka melakukan pelbagai cara agar dapat meletakkan orang-orang Islam di tempat yang paling bawah sekali.

* Perbuatan seperti ini akan menakutkan orang- orang bukan Islam untuk memeluk agama Islam. Namun ia bukanlah isu yang harus diperbesarkan kerana secara fitrahnya Islam itu sungguh sempurna, jika tidak masakan semakin hari semakin ramai yang menganut agama yang indah ini???

* Perbuatan mereka inilah yang membuatkan masyarakat bukan Islam Barat terutamanya tertanya-tanya tentang Islam dan cuba mendekati dan mengkaji Islam itu sendiri dan akhirnya mereka akan jumpa kebenaran yang selama ini tereslindung dari mata mereka



sebenarnya ada lagi gambar yg tidak sanggup saya kongsikan di sini..

pilu.. sedih .. hati bila melihat umat islam dihina..

bahkan bukan je.. agama serta umat islam yg dihina dan ditindas..

tetapi nabi junjungan mulia...juga dihina walaupun sudah lama wafat

antaranya karikatur yg amat2 menghina nabi sebagai utusan Allah..

* Karikatur-karikatur yg menghina nabi jelas sekali menghina dan mengguris hati umat Islam sedangkan umat Islam sendiri tidak pernah mahu mempermainkan Tuhan atau kepercayaan orang- orang kafir kerana ianya dilarang oleh Allah s.w.t. ( walaupun terdapat segelintir kecil umat Islam yang melakukannya).

* Namun, kita sebagai umat Islam tidak perlu melatah kerana memang menjadi sifat orang- orang kafir sejak azali yang sentiasa ingin menghancurkan Islam di muka bumi
setiap kejadian ada hikmahnya

* Kita hendaklah sedar, selepas kejadian 11 September 2001, Islam berjaya mencuri perhatian kebanyakan masyarakat Eropah, dan hasilnya??? Ramai yang telah memeluk Islam dan ramai kalangan cerdik pandai muncul di kalangan orang Islam sekaligus menimbulkan rasa cemburu dan takut dikalangan orang bukan Islam.

* Ia mungkin menjadi salah satu faktor berkembangnya Islamofobia yang semakin menjadi-jadi kebelakangan ini.

*islamophobia adalah istilah kontroversi yang merujuk kepada prasangka dan diskriminasi pada Islam dan Muslim[1.
saya ambil dari: http://ms.wikipedia.org/wiki/Islamofobia.

* Penyiaran karikatur yang menghina Islam adalah antara strategi musuh untuk menjatuhkan reputasi Islam di bumi Barat. Mereka mengkritik secara peribadi melalui kaedah karikatur yang menghina Islam dan apabila orang Islam marah dan melatah, melakukan pelbagai rusuhan dan demontrasi ketika inilah media Barat khususnya yang menyokong ideologi Barat akan memomokkan seluruh dunia bahawa Islam adalah pengganas, tidak hormat undang- undang dan sebagainya.

* Dalam hal ini, penting sekali umat Islam seluruh dunia menggunakan kebijaksanaan berbanding menggunakan emosi dalam menunjukkan perasaan tidak puas hati.

* Lebih penting lagi, akibat penghinaan Islam ini, jangan pula kita menghina agama- agama lain kerana Islam mengamalkan dasar menghormati kepercayaan lain sejak dahulu lagi


:: walaupun islam semakin tertindas... tetapi semakin ramai yang bangkit tuk menegakkan n memperjuangkan kalimah Allah.. Antaranya,, HPA product..: mereka membuka mata masyarakat betapa pentingnya produk halal n produk islam.... jadi... sokonglah HPA product::
''''PENYOKONG TEGAR HPA PRODUCT'''

p/s: tentang mknn halal insyALLAH akan saya sambung pd pos kan datang..


selamat hari raya!


-saya budak baek-

1 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam